Remember Me

Häromkvällen såg jag filmen Remember Me som kan sammanfattas såhär:

Robert Pattinson spelar Tyler, en ung svår kille som är arg och besviken på sin pappa (Pierce Brosnan) för att han alltid sätter familjen i andra hand. Ally spelas av Emilie de Ravin från "Lost" och även hon har pappa-problem. Kärlek uppstår men det är självklart inte problemfritt. Deras respektive familjedraman ställer till det för de unga tu. (http://www.moviezine.se/film/remember-me)



Jag har väldigt svårt att bestämma mig för om jag tycker att den är lika bra som alla säger. Kritiken i övrigt säger att den är långsam och tråkig, och att det saknas tempo. Jag kan hålla med där, med undantaget att det ibland finns otroligt fina ljusglimtar av kärlek och någon sorts verklighetssanning. Jag ville se filmen för att se om Pattinson kunde spela annat än trulig vampyr, och här gör han det - spelar trulig fast utan vampyrdelen alltså. Mycket av minspelet påminner om Twilight-filmerna "tyvärr". Filmen är gjord av Summit som också gjort Twilight-filmerna, och jag kunde svurit på att samma kille gjort musiken - men så var inte fallet. Mycket av pianoplinket i bakgrunden påminner nämligen om Twilight-soundet, vilket stör upplevelsen(för mig som är lite fanatisk).

Filmen får    skyskrapor av 5 möjliga, för trots all murrighet och allvar, är det ett helt godkänt drama som inte lämnar en oberörd. Sevärd!

Filmen kommer på DVD 18 augusti!

Kommentarer
Postat av: Linda

Vill du se honom annorlunda, kan du ju kolla in Harry Potter. Där känner man knappt igen honom, väldigt proper. :-)

2010-07-04 @ 17:40:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0