Träningen...

...just nu är i någon sorts mellanläge. Inte jättebra, men heller inte dåligt. Förr-förra veckan sprang ju jag, mamma och syster nästan 7 km häromkring. Förra veckan sprang vi 7,5-kilometerslingan på S-berget. Båda gångerna gick det helt ok. Vi snittar ungefär 7 min per kilometer jag och syster, medan mamma (med Ombra) sprang på 5 minuter/km. Efter det försökte jag springa själv hos Henkis föräldrar, men då sa benen stopp. Nu har jag inhandlat Voltaren-gel, för tydligen får jag inflammation i benhinnorna så fort jag anstränger benen lite för mycket. Redan efter några smörjningar kände jag mig bättre i benen på länge - men jag tar det lugnt ändå. Idag tog jag en längre promenad i raskt tempo istället. Jag läste i iForm att sådan smärta oftast beror på att man lutar innåt eller utåt med fötterna (jag lutar åt båda i samma steg...), så ett par inlägg borde kanske hjälpa mig?

Jag har skärpt mig med LCHF-maten senaste veckan (har annars ätit bröd och pasta ibland för att utbudet av mat inte passat), och jag känner mig lättare i kroppen. Även när vi sprang sist så kände jag mig inte lika tung. Det är skönt!


Jag älskar mitt nya linne från H&M. Bara 149:-! Kameltån var gratis.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0