Ullared tur och retur...

...på en dag var ett mycket smart val. Det hade varit lite mycket slötid om vi stannat kvar på campingen bara för att sova över. Resan ner tog 4½ timme - i totalt ösregn hela vägen. Även om det ibland drog till och regnade ordentligt, så småstrilade det ändå hela resan, och det var riktigt mycket vatten på vägen. Vi åkte strax innan kl 06 på morgonen, och kom hem 20.30. Det tycker jag är helt ok för en dagstur!

Såhär såg det ut både dit och hem...

Jag tog bara en bild nere i Ullared, och den ser ut såhär:
Det blågula är en reklamskylt för Gekås på parkeringen utanför.

Kort efter detta satte vi på oss jackorna och sprang ner till butiken. Inne i butiken var vi inte ensamma - så himla underligt! Både jag och mamma hade varit riktigt ordentliga och skrivit varsin lista på vad vi skulle ha, och vi höll oss faktiskt till dem. De avdelningar där vi inte skulle ha något, gick vi helt enkelt inte in på. Tokigt nog hade jag också hundra kronor kvar i plånboken när vi gick därifrån. Jag är alldeles matt av beundran för min egen självdisciplin! ;P


För er som inte varit där, så kan jag säga att priserna är bra! Vissa saker kostar ungefär som hemma, till exempel köpte vi en overall till Harry för 299:- och det kostar de ju annars också. Vi tänkte mer att just den modellen med det mönstret inte finns här hemma, så då behöver han inte se ut som alla andra småknattar ute på gården. Annars så köpte vi t-shirtar för 19.95:-/st och byxor för 39.95:-/st vilket är riktigt bra! Skorna jag la upp bild på igår kostade 129:-, och vi köpte också ett par Adidas för 139:-, så nu har han att springa i! Eftersom vi INTE skulle ha smink, tvål, tvättmedel eller heminredning så var vi inte inne och tittade på de avdelningarna, men mamma köpte hårspray till min syster för halva vanliga priset - så jag tycker nog att man kan göra ett klipp genom att handla där!

Nu har Harry höstgarderoben färdig, vilket känns riktigt skönt inför dagisstarten. I lådorna ligger mysbyxor, strumpor, tröjor och vantar - och han har fått en egen Nalle Puh-ryggsäck! Det får nog antagligen bli en resa till nästa vår, så att vi kan köpa sommarkläder och börja ladda lite inför hösten...

Kommentarer
Postat av: Fia

OCH DÅ VILL JAG MEED :D

2010-07-31 @ 16:59:27
URL: http://soffia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0