Alldeles för lätt.

Kom ihåg att ni läste det här först. Att jag förutsåg framtiden och fick rätt. Harry kommer att bli kriminell när han är 15. Jo men så är det. Så måste det bara vara. Det är därför allt går så lätt nu - för att det kommer bli en pain in the ass sen. Varför, undrar ni. Jo...

Harrys tidigare matvanor har inneburit en flaska välling direkt han vaknar. Så klart. Så gör man med de små. Mata mata mata. Någon timme efter vällingen fick han frukost, och en stund senare var det dags för fruktstund. Äta äta äta. Tills man inser att han faktiskt inte gör annat än att äta (och se lite rund ut). En morgon kände sig mamman därför lite wild and crazy, och skippade morgonvällingen. Hon skjöt dessutom upp matningen med en extra halvtimme. Ingen välling direkt han vaknade, och sen ingen mat istället för vällingen heller. Ja ni förstår så galet! ;) Tror ni att barnet på något sätt gjorde revolt mot min vällingsintervention? Skrek sig hes i sin säng av hunger? Tynade bort? Nej. Igår morse somnade han till och med om eftersom mamman inte orkade springa upp direkt han började sitt morgonpladder. Han är n ö j d. Oooh. Helt plötsligt är han stor. Äter minsann ingen bebismat till frukost. Havregrynsgröt och macka. Med mjölk. I glas. Bara sådär så slutade vi med en vana jag vet att andra föräldrar (även mina egna stackare) kämpat för att bli av med. Det här är alldeles för lätt hörrni.

Ska vi starta någon sorts betting på vilket brott som blir hans första? :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0