En sammanfattning...

...av vad vi håller på med just nu:

◊ Vi bjuder INTE på huset på tittade på. Det var mycket intressant till en början, med massor av potential och ja ni vet... Bla bla bla. Vi åkte dit på söndagen för en andra visning, och möttes av ett helt annat hus. Det hade regnat i två dagar, och plötsligt slog fuktlukten mot oss när vi gick in, något vi inte alls känt av på torsdagen. Henkis bror, pappa och min far var med och tittade, och konstaterade det vi redan hade på känn: att "det är för mycket att göra". Är man professionell snickare är det en sak, för huset behöver rivas ut och byggas upp igen för att bli beboeligt. Är man hobbyfixare är det helt galet. Det som i besiktningspapprena stog ungefär som "mikrobiell påväxt som kan ventileras bort" visade sig vara ruttna brädor i ett hobbysnickrat tak. Herregud. Nej tack. Vi tittar vidare, och ska kika på detta under veckan. Fortsätt hålla tummarna! :)

◊ Mitt examensarbete är färdigt. Efter opponeringen var det ju några punkter som behövde rättas till, och nu är jag helt klar med det. Allt som behövs nu är ett betyg...

◊ Distanskursen fortsätter. Veckans uppgift handlar om nätmobbning, vilket är riktigt intressant. Min studiekamrat för den här uppgiften skriver om hur ungdomar upplever vuxnas engagemang i frågan, och jag skriver om hur vuxna bör förhålla sig kring det. Riktigt intressant och matnyttigt ämne!

◊ Henrik har cyklat till jobbet. Hör jag ett Halleluja?? Jag krävde tillgång till bilen och då hade han inget annat val. Mycket intressant. Han hade träningsvärk hela dagen igår!

◊ På torsdag är sista dagen på öppna förskolan. Vad farao ska vi göra med dagarna efter det? Jag har gjort ett litet tack-kort till fröken K(C?) för att vi trivts så bra med henne, och för att Harry tycker så mycket om henne.

◊ Jag har ett span-projekt. Det är väldigt classified just nu, men det handlar om en spännande relation mellan en granne och hans vän. De är båda kända personer, och det är därför det är så spännande. Nattliga besök och lite annat står på bevislistan, och jag är så nyfiken att jag dör. Skrev jag att båda är killar? :) 

◊ Träningen är helt stillastående just nu. Förra veckan hann jag bara ta några länge promenader med Ombra som extra träning, så den här veckan måste jag ta tag i det igen. Jag känner direkt på kroppen att den slappat till sig igen, och då blir det så tungt att hålla på att börja om hela tiden... 75 % av Team Harry från förra Midnattsloppet sprang Stadsloppet i lördags på skrämmande låga tider - så JA, jag måste komma igång. NU!

Lite bilder till detta:

Den somriga buketten från Faster K! Fortfarande fin!


Den bästa bilden från examensdagen. Tur att någon är glad och tittar in i kameran, eller hur syster? :)


Harrys tofflor har äntligen anlänt! Superfina och sköna säger Harry!


Katten villa också säga hej, men hade inte tid att stå still och posera i närbild. Antar att de blåa sträcken är hans... ögon??


Kommentarer
Postat av: Sofia Ekblom

Spännande med husletning! Förstår att första huset ni tittade på hade ett intressant garage för vissa i familjen... =) Men mögel vill man nog helst slippa...

Jag och Björn köpte "billigt" hus på Orust för tre år sedan. Vi har lagt om taket, dränerat runt hela huset och mycket mycket mer. Det är kul med renoveringsprojekt, om man har tid och lust! Allt går om man bara vill! Det viktigaste är nog läget, tomten, priset och en bra magkänsla!

2010-06-14 @ 21:56:36
Postat av: ulli

Håller tummarna! Det "nya" objektet är dessutom mysigare o mer hemtrevligt enligt min smak. Hoppas, hoppas, hoppas!

2010-06-15 @ 10:22:48
Postat av: Iris

Bra beslut med huset! Det kommer fler...även om man inte tror det direkt efter.. :)



Jag är sååå nyfiken så jag dör just nu..tur att vi ses imörrn så jag får lite inside information ang grannarna.. ;)

Kram

2010-06-15 @ 21:55:32
URL: http://precissomdetar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0