Harryläget

Lillklimpen har det jobbigt just nu. Han är inne i en stor utvecklingsperiod, där han inte bara klarar av nya saker varje dag - utan håller också på att klämma fram minst 4 tänder samtidigt. Det är samma tänder jag skrivit om tidigare, men de har helt enkelt inte kommit upp ordentligt än.

Allt detta resulterar i enorma humörsvängningar, som helt ärligt tar musten ur mig. Imorse vaknade han glad (efter en natt med mycket mardrömmar) vid halv 7, låg och gurglade i sin säng till 7.05, och fick sedan komma in en stund till mig. Där blev han sen tvärt ilsken och bara grät och gned sig i ögonen. "Trött" tänkte jag, och gav honom en flaska välling i hans säng. Under de hela 40 sek det tar att värma den i mikron grät han hysteriskt. Sen la han sig mätt och nöjd på sidan och somnade. Trodde jag. 20 minuter senare hittar jag honom såhär:


I full färd med att skicka morsesignaler på babyvaktens "prata"-knapp. M-A-M-M-A -- J-A-G -- Ä-R -- V-A-K-E-N -- G-E-T -- Y-O-U-R -- F-A-T -- A-S-S -- O-U-T -- O-F -- B-E-D

Utvecklingssprånget bjuder annars på långa promenader längs väggarna här hemma. Han börjar vid tevemöbeln, går vidare via vitrinskåpet in i sovrummet. Från väggen intill kommer han sen till sänggaveln, och sedan vidare till mitt nattduksbord. Därifrån når han lampan, och sedan bokhyllan som leder honom till köksdörren, och sen vidare till diskmaskinen... Fort går det också. Vi har varit ute några eftermiddagar och gå-tränat på gräsmattan. Det är kul i 5 minuter, sen ska det smakas:


Ombra bestämmer sig för att börja gräva hål i gräsmattan en bit från oss. Harry säger såklart "Ombra" när han vänder sig om och tittar på henne, och inte pappa, men det blir automatiskt att jag tar det för pappa.


Vilket tvättmedel är det nu igen som lovar att ta bort gräsfläckar? :)

Jag hoppas att det lugnar ner sig snart, så att han får en lugn stund. Det kan inte vara roligt att ha ont i munnen samtidigt som kroppen drar en åt olika håll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0