Löprundan idag...

...bjöd som vanligt på lite motstånd i benen - men det struntade jag i och sprang vidare. Det blev en tur på 4,8km, och jag sprang längre partier än innan. Helt galet hur det kan vara så när jag vilat i 1½ vecka! Jag känner verkligen att det är kroppen, och inte flåset, som stoppar mig från att springa hela tiden. Jag andas långsamt även efter att ha sprungit nästan en kilometer, men har så ont i vaderna att jag måste gå ca 100 meter för att kunna orka vidare. Det blir ju automatiskt lite intervall då, så helt dåligt är det ju inte - men jag gillar inte känsan av att det gör ont. Ok att det känns, men inte att det smärtar. Alla jag frågat säger att jag måste fortsätta träna oftare för att benhinnorna ska ge med sig, så nu kör jag på det. Jag har också införskaffat världens bästa liniment för trötta muskler och leder: Blue Lotion!


Tyck nu gärna att jag är helt galen, för det struntar jag i. Detta är alltså ett hästliniment, men ack så effektivt! Detta har jag använt till mina benhinnor i många år, men flaskan har varit tom- så nu fick jag sparka mig därbak och köpa en ny. Jag kan STARKT rekomendera detta liniment! Jag stryker på ett tunnt lager, och tar sedan på knähöga strumpor( tex stödstrumpor) och sover med över natten. Benen är som nya dagen efter! :) Det bästa är priset(i butiken där jag köper): 57 kr för ½ liter. Apotekets Ormsalva kostar 99 kr för 150 ml...

Jag kanske skulle våga mig ut till Skutis 5 kilometersbana senare i veckan... :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0