Ombra

Jag blev uppriktigt ledsen idag när jag öppnade brevet från norska kennelklubben som jag längtat efter så länge. Det skulle innehålla papper som visar att ägarbytet är på gång och snart avslutat, men innehöll istället information som visade på det motsatta.

För att ägarbytet ska gå igenom så måste originalstamtavlan också skickas med bytesanmälan. Denna stamtavla finns någonstans i Norge, men ingen vet var. Personen som har stamtavlan är ej kontaktbart (skiter i att svara i telefon och mail helt enkelt) och därför kommer den aldrig att komma fram. Det sjuka i hela situationen är alltså att en person som INTE står som ägare på hunden, nu gör att ägarbytet inte kommer att gå igenom. En person som ställt till med så mycket djävulskap och oreda, men som i det juridiska sammanhanget faktiskt är helt obetydlig. Det är sjukt. Jag har mailat norska kennelklubben och frågat lite kring detta, och hoppas på svar snart.

Ingen kan någonsin ta ifrån mig Ombra, för hon är ju utan tvekan MIN. Jag har stått för all hennes skötsel i över 2½ år, och bara det gör att jag har rätten till henne - fast jag har ju inget papper på det. Tänk vilken sten som kommer lätta från mitt hjärta när allt det här är över och hon lagligt tillhör mig. Det är en principsak med papper, men otroligt viktigt.


Älskade vovve. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0