Shutter Island

Denna veckas DVD-släpp är bland annat:



Jag måste bara förvarna för att jag är mycket partisk i alla filmer som innehåller Leo DiCaprio. Ända sedan jag såg Romeo & Julia för hundra år sedan är han min allra första kärlek, åh ja, och han kan inte göra mig besviken. Bara så att ni vet.

Teddy (Scorseses nu trogne Leonardo DiCaprio) och Chuck (Mark Ruffalo) är poliser som sänts till ön där mentalsjukhuset för våldsamma, psykiskt sjuka ligger. De ska utreda försvinnandet av patienten Rachel (Emily Mortimer), men ju längre tiden går desto tydligare blir det att allt inte står rätt till. Personalen kan inte förklara vad som har hänt och de är ovilliga att samarbeta. Medan Teddy kämpar mot mardrömmar och en allt mer påtaglig migrän avslöjas bit för bit av hemligheten. (http://www.moviezine.se/film/shutter-island)

Som min käre bror så ödmjukt yttrade: "tycker man att den är dålig så har man ju inte fattat den", och jag är lite inne på hans spår. Hänger man inte med i svängarna är det en svår och krånglig film. Förstår man dock vad som händer, så är den fullkomligt briljant och mycket spännande. Det är lite sådär "vem är lojal mot vem", och mycket tvära kast som gör att filmen blir riktigt bra!

Filmen får      halvnakna "Beach-Leo" av 5 möjliga. En MYCKET bra film!

Kommentarer
Postat av: Sara & Siri

Denna har vi väntat på : - ) SKA SE SNARST! hihihi..



Du jag hör av mig om du får ändra bilden, jag ska höra med tjejen som gjorde den först! Så vet du!



Kramar till er!!!!

2010-07-01 @ 09:13:35
URL: http://www.metrobloggen.se/saraabrahamsson
Postat av: Sofia Ekblom

Jag håller inte med.... Såg den för ett par veckor sedan och blev inte jätteimpad. Men jag håller med dig angående DiCaprio, han satt länge på min vägg i flickrummet efter Titanic :)



Stora pluss: Sättet den filmades på (såg ju ut som en 50-talsrulle!) Vackert och skoj



Minus: Missar i manus. Det känns som att de försöker få till den där Memento-spänningen men inte lyckas...



Ska nog läsa boken och se om den är lika osammanhängande och krystad på slutet.



Sommarkramar! /Barndomsvännen

2010-07-01 @ 10:58:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0