Anmälan, första rundan & ont

I söndags anmälde vi oss till Midnattsloppet. Göteborg, 21 augusti, klass "vi som springer en mil på en timme", start 22:00. Hjälp. Hur hamnade jag här??

Såg skräcken i vitögat, tog mig själv i kragen, och drog idag en runda på ca 2,5 km. Sprang genom kyrkogården (Ja, lite makabert kanske, men det är så vackert - och jag sprang inte på den delen där gravarna är ok?) och sprang nästa genom hela, så joggdelen var ju åtminstone en tredjedel av rundan. Jag är nöjd med det som förstagång. Låga delmål.

Nu funderar jag på Vårruset (5 km) och Stadsloppet (1 mil). Ska fundera lite till, och sen ska jag nog anmäla mig. Kanske. Hjälp.

Träningsvärken satte in ungefär samtidigt som jag kom innanför dörren. Stel som en pinne. En varm dusch får råda bot på det.

Pepp pepp!!!


Den fina stenmuren på kyrkogården. (Bild från Google)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0