Dagens busringning?

Igår:
Mycket väntat samtal mellan mig och vårdcentralen.
Hon: Vårdcentralen Hejhopp, Syster Blablabla!
Jag: *förklarar mina symtom och vad jag gjort för att försöka bli bättre*
Hon: Men varför ringer du inte till en doktor direkt? Det skulle du ju ha gjort! Och varför har du inte ringt om du varit besvärad i en vecka?? *irriterad*
Jag: Det har ju varit lite diffust, så jag har velat se om det skulle gå över av sig själv.
Hon: Jaha. Ring imorgon på doktorns telefontid.

Idag:
Mycket oväntat samtal FRÅN vårdcentralen.
Hon: Jag heter Syster Blablabla och ringer från Vårdcentralen Hejhopp.
Jag: Jaha... hej?
Hon: Jag var bara tvungen att ringa och kolla hur du mår. Jag var på kurs igår på eftermiddagen, och tänkte hela tiden "undrar hur det går med Johanna!"
Jag: *stum* eh... Va snällt!
Hon: Hur är det idag?
Jag: Samma som igår tyvärr.
Hon: Då får du en tid här klockan 13, hos Doktor LåterJätteSnäll.
Jag: Tack!!

What??? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0