Ett egentligen onödigt tillägg

Visst kunde det verka lite underligt att skriva ordet "dagisstyle" i det tidigare inlägget, när jag vet att flera av mammorna läser bloggen... Ja kanske det. Jag behöver tydligen förtydliga mina tankar lite?

En mammagrupp består av mammor, alltså tjejer. Inte som ovanligast är det ju så att tjejer gärna umgås bara några få åt gången. Det känner ni till? Med största sannorlikhet. Att detta fenomen drabbade vår mammagrupp kom ju därför inte direkt som någon större överraskning, utan mer som en tråkig bieffekt. Jag kräver inte att alla ska umgås med alla - verkligen inte - och det är just därför det alltid är så spännande att se just hur gruppen delar upp sig(för det gör den!). Jag valde ordet dagisstyle, eftersom jag själv är "dagisfröken", och ser fenomenet redan i de allra tidigaste åldrarna, och kände att det just därför kändes lite komiskt. Ha ha...  

Ett litet skämtsamt ord, med ett uns av verklighetens allvar, satte antagligen käppar i hjulet för träffen. Way to go som vanligt, Johanna. *spark i arslet*

Det blir nog du och jag Ulli - as always. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0