Flytthjälp

Ja det är exakt vad vi pysslat med måndag och tisdag. Mor & Far har bytt hus mot lägenhet, och OJ OJ vilken lägenhet! 114 kvm, högt i tak, och alla rum är stora. Hallen är rymlig, köket har både plats för köksbord och ö, sovrummen har stora garderober och vardagsrummet rymmer soffdel, matsalsbord OCH fåtöljhörna. Vilken dyngröta  (Inte värmlänning? Läs jättetur...) de hade när de fick den!

Efter många turer med lastbil, är nu det mesta av picket och packet flyttat. De flesta av kartongerna är upp-packade, och möblerna står på plats. Att flytta ett helt möblemang från 25 år tillbaka är inte "bara"! Imorgon ska vi dit igen för att hjälpa till med det sista plocket. Ner i lådor, sortera, tänka om... Ja ni vet!

Eftersom jag "workade" i helgen, så anser jag mig få gå på "after worken" på fredag. Tydligen spelar något band som alla andra gillar jättemycket, så då får jag väl haka på. Jag ser fram emot massor av snack, ett glas vin och lite bra musik!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0