I skuggan av värmen

"Ångest och kärlek i en intensiv förpackning" - Moviezine.se

Denna Kinnaman. Han har många strängar på sin vackra lyra. Oj så poetiskt. Vad jag vill säga, är att jag gillar att bli överrskad. Positivt då förståss. Jag fick uppdraget att hyra hem en komedi, men insåg snabbt att vi hade sett allt som vi ville se, och tog med den här istället. Henki läste baksidan, fnös lite lätt, och såg Boondock Saints II i sovrummet istället.

Tur var väl det. Detta var en Johanna-film. Åh vilken Johanna-film det var! Jag kan fullkomligt gräva ner mig i draman om relationer, känslostormar och snygga förpackningar. Let's face it. Hade det inte stått Joel Kinnaman på omslaget, så hade jag antagligen inte hyrt den. Då hade jag missat något. Malin Crépin som spelar Eva (kvinnliga huvudrollen) är fantastiskt bra på att spela dålig. Heroinmissbruk, trasslig uppväxt och ett liv intrasslat i lögner syns liksom på hennes hud, och det är mycket trovärdigt. Erik (Joel Kinnaman) kommer som en riddare på vit springare och räddar henne, plus lite till då såklart. Och det vet man. Från sekunden de träffas i filmen, så vet man att det kommer ordna sig i slutet, men det gör ingenting. Vägen dit var så intressant och välgjord.

Jag rekomenderar denna STARKT.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0