Språkbubblan har spruckit

Mama
Papa
Enga = Välling eller mat
Gack = tack!
Eh! = hej!

Han förstår och reagerar tillbaka på:
sjunga
borsta tänderna
nej

Det är kul att han har börjat säga mer saker som faktiskt betyder något. Men, det som är ännu gulligare är att han har börjat härma med i rörelserna till sångerna som vi gör varje dag i vår egen lilla sångstund. Han tar exempelvis tag i mina händer i slutet av "I ett hus vid skogens slut", vid "räck mig handen din". Han klappar händerna till en annan sång, och sträcker upp händerna i luften för att visa hur stor han är när vi sjunger om Kalle Anka på plankan.

Nu går han också obehindrat om jag håller händerna som ett stöd vid bröstkorgen, och det är extra roligt. Han är fortfarande totalt ointresserad av att försöka ställa sig upp själv, men när han väl står upp så bär vi iväg tillsammans i en bra fart.

Dagens planer är först en lång promenad i det fina vädret, och sen Öppna Förskolan i eftermiddag. Imorgon ska vi med min mamma till Skutberget. Vi ska åka pulka och äta mackor i det fina vädret (som vi har beställt!).


Underbara Skutis på sommaren!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0