Det är nära nu

Ja allvaret kommer närmare för varje dag som går. Nu är det exakt 2 veckor och 1 dag kvar tills arbetet på 25-30 sidor ska vara inne. Jag ligger just nu på 28 så jag kommer få mer sidor, men många av dem är ju bara innehållsförteckning och källförteckning, och där står ju inget intressant! :) Min handledare frågade mig idag om jag känner att jag kommer hinna klart, och det gör jag. Jag kommer pilla och fixa in i det sista med all dum formalia, men texten är i princip färdig. Jag behöver skriva ungefär 1 sida till av diskussion, en sammanfattning på svenska och engelska och sen är jag färdig. Galet. Jag har lite dåndimpskänsla idag också, men mer över att jag faktiskt klarat av att skriva ett helt j*kla examensarbete på den här korta tiden. Jag har ju dessutom bara skrivit 3 dagar i veckan, så tydligen har jag lite självdisciplin därinne trots allt. Henki sa till mig igår att han var så stolt över att jag skriver så bra och lyckats med arbetet, och det värmer! Vi är inte så duktiga på att berätta sånt för varandra, så då är det extra kul när det gäller något som jag verkligen svettats och gråtit fram.

Samma vecka som arbetet är opponerat och klart, så börjar min distanskurs på Umeå Universitet. Mobbning i lärmiljöer heter den, och är bara på 7,5 hp, så det är en kort kurs. Den gör däremot att jag kan vara hemma med Harry hela sommaren innan jag börjar jobba till hösten när han kommer igång på dagis. Studielån, here I come. Känner att några få tusen hit eller dit inte spelar någon större roll eftersom jag redan lånat i 4 år, och då är det mer värt att få vara hemma med lillgrisen.

Så ok, det är inte jättenära till allvaret eftersom det börjar i augusti, men nästan!

Kommentarer
Postat av: Anna

så det blev en distanssommarkurs :) den kursen har jag oxå sett, hoppas den blir intressant!

2010-05-21 @ 03:15:15
URL: http://annaflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0