Köpfrossa!

Sak 1:
Läste Lisas blogg, och insåg att vi tänkte likadant. Jag klickade nämligen hem det här från Bodystores viktminskningsrea igår:

2 st Quick Diet Complete, plus en burk CLA för bara 549 kr! I vanliga fall kostar hela det paketet 1507 kr, så vilket kap!

"Quick Diet Complete

Är en komplett måltidsersättare för snabb och säker viktnedgång. Karaktäristiskt för en VLCD är att dieten ger få kalorier (<800 kcal/dag) men alla essentiella näringsämnen i tillräcklig mängd för att kroppen skall kunna upprätthålla god näringsstatus. Dagskonsumtionen av Quick Diet Complete (6 påsar) delas upp på flera måltider. En portion blandas med vatten och konsumeras regelbundet 6 ggr/dag.

Produkten kan även används som en näringsrik måltidsersättare för en eller flera måltider/dag. VLCD (very low calorie diet) är en välbeprövad metod som används vid övervikt. Metoden har i kliniska studier visat effektiv viktnedgång och en rad positiva hälsoeffekter för dem som lider av kraftig övervikt.
Quick Diet Complete uppfyller EUs direktiv för VLCD produkter och är därmed godkänd som komplett måltidsersättare.

CLA, 90 kapslar

Konjugerad linolensyra.
CLA (Conjugated Linoleic Acid) minskar kroppens förmåga att lagra fett. Träning i samband med intag av CLA innebär att kroppen kommer att utnyttja fett som energi i en högre grad. CLA har även en dokumenterad muskeluppbyggande effekt. CLA ingår naturligt i kött och feta mjölkprodukter, dock i små mängder. CLA rekommenderas att använda vid diet, oavsett idrott."

Jag har inte tänkt byta ut alla dagens mål, utan bara exempelvis lunchen eller middagen. Jag tror inte på dieter där man bara dricker en viss period, och sen börjar fylla på med livsmedel allt eftersom (tex Cambridge). Jag vet många som har försökt gå ner mycket vikt den vägen, och INGEN av dem har lyckats. Tyvärr har ALLA gått upp allt igen så fort de börjat äta mat. Att istället byta ut det mål man vet att man slarvar med (lunchen för mig, eller vissa dagar middagen) hjälper då istället till att hålla kosten bra, och sen så lägger man till motion och andra sundare vanor. Sist jag "tog tag i min vikt", så gick jag ju som sagt ner lite mer än 13 kg, och då åt jag fortfarande en chipspåse i veckan. Det beror liksom bara på hur resten av dagens mat och motion ser ut!

Sak 2:
Ja, här skulle det ju egentligen vara en bild, men icke! Jag öppnade mitt paket från Campadre, och insåg att det här INTE var en produkt för mig. Somrigt, rosa, blommigt... Näe... :) Väldigt fint, men helt enkelt inte min stil bara. Produkten skrek nämligen väldigt tydligt någon annans namn, och så kom jag ju på att en viss "Moster Fia" fyller år i slutet på månaden, och VIPS! så hade jag ju presenten klar! Nu blev du allt nyfiken va? ;P

Sak 3:
Vi har ju farit runt med en gammal och sliten barnstol till vår allra käraste ägodel alldeles för länge, och idag fick vi en spark i baken att ta tag i köpet av en ny! Vi åkte till KöpBarnvagn, och föll för den här:

En BeSafe izi kid x3 (förra årets modell på bilden)! Allra bästa på marknaden - helt klart! Så, imorgon åker jag dit och köper den, för de hade inte tid att sätta in den idag.

Sen får det nog räcka för ett tag! :)


Kommentarer
Postat av: Jenny B

Det var väl bra med en liten spark :-) Jag tror ni kommer att bli helnöjda med stolen. Den sitter stenhårt i bilen.

2010-05-03 @ 20:53:08
Postat av: Fia

GAAAAAAAAAAAAAAH! Spännande :D :D jag blir galen av sådant där :D :D

2010-05-03 @ 23:12:37
URL: http://soffia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0