Årets första...

...magsjuka har drabbat oss, och än så länge är det bara Harry som drabbad. Det är helt sanslöst vilka kaskader en sån här liten unge kan åstadkomma... Själv är jag "bara" förkyld, men igår var jag helt utslagen - så Henki fick vara hemma och vam:a(vård av mamman) för jag bara låg och sov.

I helgen är det tänkt att vi ska åka till hufvudstaden på släktträff, men dagen får utröna hur det blir med det. Än så länge inga kräkningar idag... *peppar peppar*

Jag minns allt för väl förra årets slutmånad. Alla - ja verkligen alla - i båda våra familjer hade magsjukan inom en fyraveckorsperiod. Trots detta skulle det firas jul, och vi skulle åka till Stöten dagarna innan nyår. Mamma lagade julmat som nästan ingen åt (och bara tanken på att laga den i år igen får henne att må illa). Syster satt med oss en kort stund under eftermiddagen, men resten av julafton spenderade hon i sin säng. Henkis mamma lagade också julmat med magsjukan kvar i kroppen. Resultatet blev att pensionärerna fick en släng de med. Hu. Alla var verkligen sjuka. I Stöten blev vi i alla fall inte sämre, men det var väl inte direkt någon av oss som var friska heller. Ombra då kanske... :)

Oj vad pigga vi var! Ut i backen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0