En bästa vän

Det finns ingen självklar och allmänt accepterad definition på vad själsfränder egentligen är. Det finns inte heller någon gemensam uppfattning om det är en eller flera. Vissa talar om själsfränder som den enda stora sannakärleken, den vi alltid har drömt om. Andra anser att man följs åt av en grupp människor som föds om och om igen tillsammans för att lära sig av varandra. En själsfrände skulle alltså kunna vara någon vi har levt med i flera tidigare liv och därför känner igen när vi möter dem igen.

Vad många ändå är överens om är att själsfränder krafigt påverkar ditt liv. (Källa)


2004 var året då jag träffade min själsfrände. Den där personen som det verkligen är meningen att man ska ha i sitt liv, ni vet. Men va? tänker ni. Träffade du inte Henrik 2001? Visst kanske Henki är min själsfrände i meningen att vi verkligen passar bra ihop, men inte på samma sätt som den här vännen.

Jag hade flyttat hemifrån när hon köpte ett hus på samma gata som mina föräldrar. Under ett kortare samtal på gatan med min mamma frågade hon om mamma inte hade någon dotter som höll på med hästar. Hon behövde nämligen hjälp med sin. Mamma tog hennes nummer, och på den vägen är det. Vissa människor vet man liksom direkt att man klickar med. Att det är menat att man ska träffas. Att det finns ett syfte med vänskapen.

Så har jag alltid känt mellan C och mig. Det låter som att jag beskriver en romans, men visst älskar vi ju våra bästa vänner? :) Jag kände direkt att mitt syfte var att hjälpa henne. Inte bara med hästen, utan även med det lilla jag kunde bidra med i hennes liv. I sin tur har hon väglett och lärt mig om så otroligt mycket. Tillsammans har vi delat mycket sorg, men också mycket lycka.
Älskade Irma

Fastän vi bara känt varandra i sex år, så känns det som att vi växt upp tillsammans. Känt varandra jämt. Fastän vi egentligen är så olika man kan bli, så har vi ändå en gemensam grund att stå på. Överser varandras tokigheter. Fastän vi båda har mycket aktiva liv, så ser vi vi till att alltid finnas där för varandra. Ett telefonsamtal räcker långt.

Nu är det så att min allra bästa vän ska få sitt andra barn, och jag är så glad för hennes skull!

Man ska inte lägga ifrån sig kameran, då tar den egna bilder som blir såhär... Jättekonstigt! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0