Fanfanfan

Jag har liksom bara gått och väntat på att något skulle vara dumt med huset. Det kan aldrig gå bara bra. Jo men så är det faktiskt.

Jag ringde enhetsassistenten på det skolområdet vi kommer tillhöra efter flytten, för att höra mig för lite om plats och så vidare. Jag fick då höra att området är fullt. Likaså området intill. Området som ligger intill området intill är dessutom ännu mer fullt. Fan.

"När kommer det finnas plats då?" undrar jag. "Augusti." säger hon.

Vi enades därefter om att det bästa för Harry är att han faktiskt blir kvar på sitt dagis tills platsen finns, istället för att flytta honom ett halvår till ett nytt ställe - och sedan flytta honom igen. Helt ok med mig. Plånboken och klockan ville däremot göra ett instick i debatten. Harrys nuvarande dagis ligger på andra sidan stan från huset. Det innebär att jag som annars skulle haft en restid på 15 minuter till jobbet (inklusive dagislämning) nu kommer ha 40-50 minuters restid - "enkel" resa. Ska jag hämta honom på eftermiddagen så innebär det 40-50 minuter till innan vi är hemma igen. Vad Forden säger om all denna åkning? Slurp. Det är inte helt idealiskt att ha en SUV som drar 1,5 liter milen. It's gotta go.

Men - jag väljer att fokusera på det positiva. Harry trivs väldigt bra på sitt dagis, och hans fröknar älskar honom. Och för hans skull åker jag hur långt som helst! ♥

Tänk att jag får komma och väcka och snosa på den här lilla gubben nästan varje dag. Lyckos mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0