Veckans filmer

Beck - Levande begravd

En åklagare och kollega till kommissarie Martin Beck (Peter Haber) attackeras i en biltvätt och hittas senare mördad i en lekpark, levande begravd. När en kriminell motorcykelgängmedlem misstänks råkar han ut för samma sak. När Beck går ut i TV kontaktas han av mördaren som verkar vilja få honom förstå syftet med morden. Källa.

En utav de bättre Beckfilmerna, måste jag säga. Trots att huvudpersonerna i filmen inte tar alls så stor plats som de brukar, så byggs ändå stämningen upp - och den här filmen är väl mer åt skräckfilmshållet än någon av de andra (tycker jag som INTE ser skräck i vanliga fall). Jag hoppar till flera gånger för att jag följer händelserna så intensivt och glömmer vad som händer omkring... Mycket sevärd!

Betyg:  (stänkare) av 5 möjliga

Killers





Katherine Heigl och Ashton Kutcher spelar ett par som finner varandra under vackert väder i Nice. Hon är där på semester med sina föräldrar, han för att döda i sin position som yrkesmördare. Det är kärlek vid första ögonkastet. Källa.


Jag kan förstå tanken bakom den här filmen. Storyn skulle kunna vara bra. Skulle kunna. Det skulle kunna bli lite dråpligt, blandat med schysst action - men nej. Humorn är lika tunn som i alla Ashton Kutchers komedier, och actionscenerna är kantade av så dåliga effekter att jag inte ens kan låtsas att de är bra. Den ena konstiga vändningen följs av den andra, och till slut så skrattar jag, men bara för att det är så otroligt dåligt. Platt fall helt enkelt.


Betyg:  (arg mustasch) av 5 möjliga. Endast för att tanken är god.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0