Cliffhanger

Idag har varit en BRA dag! Fick ett samtal som var riktigt spännande, men det får ni veta mer om på tisdag... Håll ut kära läsare!

Där jag har jobbat de senaste dagarna har jag verkligen känt att "här vill jag jobba". Allt klaffar. Personal, barn, lokaler och föräldrar. Det är inte särskilt ofta det händer! Det tråkiga är att de nyss anställt 2 nya, så de har inte öppningar för jobb på gång. De ville hemskt gärna ha kvar mig också nämligen! På fredag är jag på ett nytt ställe, och på måndag ett annat. Man lär sig mycket genom att hoppa runt såhär; både om sig själv och verksamheten. Jag skulle nog våga påstå att jag lärt mig mer på de här 3 veckorna i vikariepoolen än vad jag någonsin gjorde på praktiken under utbildningen. Det är inte samma sak att gå bredvid som att behöva ta egna beslut, och man kan inte lära sig om man inte får prova. Learning by doing som det så fint heter. :)

Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag har också erfarenhet av vikariepoolen som "sy-fröken" Första dagen hamnade jag på en högstadieskola i Bergsjön (typ utkanten av Göteborg.)

Stackars elever! Inga pengar över huvud taget hade lagts på slöjden. Det fanns inga material, endast några få symaskiner och ett hemskt klassrum. Eleverna var extremt uttråkade...



Dagen efter hoppade jag ur poolen.



Roligt att det går bättre för dig! Lycka till! Spännande att se vad som händer på tisdag!



2010-09-08 @ 22:38:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0