Däppt i däsan

Man kan lätt konstatera att skolvärlden kryllar av bassilusker som inte vill något annat än att krypa in under huden och få snoret att kaskadrinna. Jag är inne på min andra jobbvecka, och även min andra förkylning. Första gången tappade jag rösten, nu är jag däppt i däsan (täppt i näsan...), eller snarare däppt i hôvve för hela huvudet bultar.


En snorig liten djävel = that's me.

Dagens klass var i alla fall den bästa hittils. Deras högsta ljudnivå var lägre än de tidigare klassernas lägsta. Hajjar ni? När de jag var hos idag var högljudda så myste mina öron, för det var forfarande tyst i jämförelse med de jag varit hos innan. Dit vill jag tillbaka! Jag passade också på att berätta detta för klassen, såklart. Beröm ska de ha!

Nu ska jag bädda ner mig i soffan, för imorgon står besök på Arbetsförmedlingen på listan. Får se om jag skulle anmält mig där för 2 veckor sen eller inte....?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0