Hur stor är chansen?

Imorse blev jag uppringd av en gubbe. Han representerar ett skolområde i andra änden av stan, och ville erbjuda mig ett långvikariat! 50% på en avdelning och 20 % övrigt vikariat i skolområdet. Avdelningen är väldigt speciell, och de flesta som jobbar som förskollärare har hört talas om den. Att få jobba där ger inte bara mycket bra erfarenhet inför framtiden, utan kommer också att lära mig mycket.

Gubben ville dock ha svar direkt på stört om jag ville tacka ja. Jag förklarade att jag ville ha någon dag att tänka över det, och sen bestämde vi att jag skulle åka till avdelningen imorgon och träffa barn och personal - och sedan höra av mig till honom med ett svar.

En timme senare ringer C, min älskade bästaste vän ni vet. Hon var alldeles upprymd:

C: Jag har blivit erbjuden vikariat!!!
Jag: Jag med!!!
C: Var då?
Jag: Blablabla, avdelning tjipptjipp
C: Jaha... Jag med... :)

Eftersom jag inte tackat ja på stört så hade han valt att ringa en person till. Han hade haft 2 personer på sin lista, och det var jag och C. Hur knasigt är inte det? Av alla förskollärare i hela stan så väljer han oss två! :) C var där och tittade idag, och vill absolut ha jobbet. Jag är relativt säker på att jag också vill det, så vi har diskuterat eventuell utgång av det hela. No hard feelings såklart. Bra för den som får det, och bra för förskolan vem av oss de än får - för vi är båda bra!

Men som sagt. Hur stor är chansen? :)

Kommentarer
Postat av: Fia

Men Guuud!! Vad är oddsen på detta? :) Hoppas du får det J, om du vill! Det är du värd.



Ser fram emot söndagen nu ;D Kram!

2010-09-09 @ 21:24:32
URL: http://soffia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0