Ni fattar ju...

...hur lite tid jag har just nu eftersom det är lite segt här på bloggen under dagarna. Jag både myser och ryser lite över tanken på att ha en fast jobbpunkt från och med nästa vecka. Tankarna springer runt därinne och stör ut allt annat. Gör mig ofokuserad.

Det ska bli ordentligt skönt att inte behöva ha Harry på dagis från 07:00 till 16:00 varje dag. Ingen av oss mår bra av det. Jag grät en tår häromkvällen när jag insåg att jag såg honom 2½ timme p å  h e l a  d a g e n. Så får det inte vara. En halvtidstjänst betyder visserligen mindre klirr i kassan, men om det är någon tid i livet man ska vara hemma lite extra så är det när ungarna är små. Så är det bara! Nu kommer det bli tid för Öppna Förskolan, lekparken och mys hemma i höstmörkret.

Det största minuset med att binda upp sig är att jag "förlorar" de fötter jag fått in under dessa fyra veckor. ALLA (Ja, ok. Inte den hemska sexan - men dit vill jag inte ändå!) ställen har bokat om mig, och flera utav dem har uttryckt sin bitterhet över att inte kunna boka mig igen. Då är det tråkigt, för jag har verkligen gillat alla ställen också. :)

Imorgon är det föräldramöte med nya jobbet, och eftersom jag är lite nervöst lagd ser jag framför mig hur alla föräldrarna pepprar mig med frågor om olika termer och metoder som jag inte kan någonting om. På torsdag ringer förskolan och ångrar sig angående vikariatet... Ja ni vet... :P

/lite mindre kaos i huvudet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0