Rakt in i hjärtat

Jag och Ombra kom gående längs cykelvägen, när en bil tvärstannar precis intill oss. "Shit!" tänkte jag och såg framför mig hur en evil granne skulle hoppa ur och hojta "Du där! Du tar minsann aldrig upp bajset efter din hund!" vilket skulle vara helt absurt - för det gör jag. Ändå tänkte jag så.

I alla fall.

Bilen stannar och ur kommer en gammal gubbe. Ännu mera shit. Vad har jag gjort honom??? Sen öppnar han munnen och säger "Får jag hälsa på din hund? Jag hade en egen grandis, men han dog för några dagar sedan. En harlekin som vägde 93 kg och var över metern i mankhöjd. Jag saknar honom så..."

Trots fågelholken lyckades jag få fram "Ja men självklart!". Hur gulligt var inte det? Jag vet hur stort hål en hund efterlämnar sig, och särskilt en såhär stor hund. ♥

Stor grandis i färg Harlekin. Bildkälla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0