Robin Hood

Länge sen jag gav er ett filmtips nu (eftersom jag slutat i videobutiken tappade jag liksom kollen...), men här kommer ett:

"I ett slags prequelsyfte så lär vi känna Robin Hood från scratch när han i 1300-talets England krigar under en kortlivad kung Richard för att senare föra kungakronan till London där mindre sympatiske prins John ärver tronen. Sedan bär det av till Nottingham med sitt gäng råbarkade sidekicks där Robin träffar bitska änkan Marion och allt är frid och fröjd fram till att prins Johns onde hantlangare sir Godfrey smugglar in skoningslösa fransmän som vänder upp-och-ner på stället." (http://www.moviezine.se/film/nottingham)

Russell Crowe är ett säkert kort. Han gör alla sina roller bra, och man märker hur noggrann han är med att det ska bli rätt. Han är dock enligt mig den enda som gör en riktigt bra roll. Kate Blanchett gör en tafflig insats som Marion, och utöver det tycker jag inte att det är någon mer som behöver nämnas.

Jag är väldigt kluven angående den här filmen. Är det Robin Hood så ska det ju liksom vara Robin Hood - ta från de rika och ge till de fattiga, lura prins John, gifta sig med Marion, ja ni vet... Den här filmen slutar precis när vi kommer dit, vilket känns snörpligt (jag förstör inte genom att berätta det). Ändå är det en riktigt bra film. Den här filmen är action ända ut i fingerspetsarna, och som i de flesta storfilmer är miljöerna storslagna. Storyn får ett njae, filmen i sig får ett ok. På något sätt känns det ändå som att det är en film man ska se. En film som inte får missas. Se, och avgör själva helt enkelt!

Filmen får  av 5 möjliga. Kommer på DVD 13 oktober.

Kommentarer
Postat av: FLOOSAN

Tack för tipset!

2010-09-20 @ 10:06:34
URL: http://blogg.mama.nu/floosan
Postat av: Apan satt i granen

Russelkråkan, han är fin han.



Vad kul att du gillar tävlingar. Det var roligt att anordna en. Ska absolut göra om det.

Kram!

2010-09-20 @ 13:52:01
URL: http://guldgris.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0