Gissa min trädgård

Om det är något jag är extremt dålig på, så är det blommor, buskar, träd och annat som kan finnas i en trädgård. Noll koll! "Åh, titta! Här kommer de upp ... något grönt!" :)

Rent statistiskt sett så borde någon av er läsare ha bättre koll på detta än mig - så jag lägger upp lite bilder som ni hemskt gärna får gissa/säga vad de är! Jag har verkligen ingen aning!

1. Växer i rabatten.

2. Växer i rabatten. Just nu är de någon centimeter i storlek.

3. Växer i någon sorts plantering en bit ifrån staketet på gräsmattan.

4. De här kommer upp rakt ur gräsmattan, men jag antar att de rymt dit på egen hand... :)

5. De här har nog också rymt till gräsmattan. Mamma tror att de kommer bli gula när de slår ut, men vet inte vad de heter.

Shoot! :)

Kommentarer
Postat av: Wiveca Rönnqvist

Hej,Johanna!

De där små som var som en rosett- är kärleksört. Jattefina och pryder er trädgård. Jättelätta och kan förökas lätt. Bara att klippa av och sen i vatten- rötter snabbt och sen bara att plantera ut.

Hälsningar Wiveca

2011-04-22 @ 21:38:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0