Men förlåt!

Innan man har bott i hus så kan man inte fatta hur mycket det är som hela tiden ska fixas. Lite här. Lite där. Rabatter som smyger upp under snön och som måste rensas från löv och annat skräp. Det regnar ute - och ibland även inne vilket måste fixas till på stört (klantarslena som la taket måste varit både blinda och hjärndöda - ursäkta...). Det nya köket ska städas varje kväll (jag har fått städtvångstankar. Helt sjukt.), och Ombra skräpar ner hela övervåningen med sina mjukdjur och tuggben. Men jag älskar vårt hus! Vårt fina syrenlila sovrum. Vårt "cleana" och avskalade kök. Min enorma tvättstuga. Ja det känns verkligen super att vi får bo här kan jag säga! :)

Angående poängen i inlägget (rubriken) så tar ju inte bara jobbet, familjen, djuren och resten av livet tid från bloggen. Allt detta fixande gör att stunden med datorn i knät blivit minimerad till noll. Sorry. Varje kväll när jag går och lägger mig så kommer jag på en massa roliga saker som hänt under dagen, men de når aldrig tangentbordet.

Jag hoppas att ni orkar stå ut med lite kass uppdatering. Det finns inget tråkigare än blahaiga bloggar som aldrig uppdateras - sorry!

Vi har ju en liten lekpark precis bredvid tomten, och den har äntligen töat fram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0