In i vardagsrytmen igen...

...och det är inget negativt. Jag gillar den lugna rutinen vi har med allt, och Harry mår också bättre av att få komma igång med dagis igen. Idag var ju första dagen på nya dagiset, och det hade gått bra. Tydligen hade han spexat lite vid mat och på vilan - men det var bara för att Henki var med och satt precis bredvid. På onsdag (Stängt imorrn... Genomtänkt med inskolning?) ska vi säga att han får äta och vila ifred från pappa, för det är ju mycket bättre om han klarar sig utan honom. :)

Själv fick jag jobba över en liten stund på grund av schemafel, men hann komma hem till en gemensam middag ändå. Hösten med den här barngruppen kommer bli intensiv, så det är skönt att veta att det faktiskt bara är hösten ut... :) Det ska bli skönt när vi kommer över alla inskolningsveckor och kan börja med temaarbetet i smågrupper, och även med att jobba ihop gruppen.

Det är tråkigt att det ska regna (hela dagen!) men det betyder att jag kan kura ihop mig i fåtöljen med en kopp te och tända mina ljushus från Jotex:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0