2011 i backspegeln

1. Gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut?
Flyttade till hus!

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag ger inga nyårslöften, så nej.

3. Fick någon du känner barn?
Ja en hel drös med fina ungar har kläckts under året! ♥

4. Dog någon som stod dig nära?
Som tur är - nej.

5. Vilka länder besökte du?
Endast Sverige, och det har räckt superbra. Var på Gotland i somras, och det är nära gränsen till utlandet. :)

6. Är det något du saknade 2011 som du vill ha 2012?
Min kropp! Även om det är väldigt speciellt att vara gravid så ska det bli skönt att få bli "en" igen!

7. Vilket datum kommer du alltid att minnas?

När vi flyttade till huset i februari. Att vi firade 10 år tillsammans 19 januari är också rätt stort... ♥

8. Vad är det bästa som hänt dig under året som gått?
Bebis i magen! ♥

9. Vilket var ditt största misstag?
Om jag gjort något så var det tydligen inte så stort för jag minns inget...

10. Vilket var ditt bästa inköp?
Möjligtvis nya bilen.

11. Vad spenderade du mest pengar på?
Nya bilen!

12. Vad gjorde dig riktigt glad?
Att så många vänner fått barn, att vi ska få barn, att jag fick jobb under hösten och att vi *peppar peppar* varit friska och glada. 

13. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Vet inte om foglossningen kan kallas för sjukdom, men j*vligt ont har den gjort i alla fall...

14. Vilka låtar eller artister kommer få dig att tänka på 2011?
Allt med Bruno Mars eftersom de spelat sönder honom på radio, likaså Adele.

15. Mådde du bättre eller sämre under 2011 än vad du gjort tidigare år?
Både och. Bra första halvåret när vi flyttade in och renoverade huset. Sämre andra halvan med illamående och foglossning.

16. Finns det något du önskar att du lagt mer tid på?
Harry. Ombra. Alltid.

17. Finns det något du önskar att du lagt mindre tid på?
Att ligga i soffan och ha ont. Dötid som jag aldrig får tillbaka.

18. Hur var din julafton?
Alldeles lagom. God mat, fina människor, bra julklappar!

19. Blev du kär?
Att skaffa ett till barn ger helt klart en ny dimension i relationen - så ja!

20. Vilket program har varit det bästa på tv?
Arga Snickaren är nog det jag följt längst, annars gillar jag Så mycket bättre.

21. Hatar du någon som du inte hatade förut?
Brukar inte "hata" människor, men visst finns det rötägg. :P

22. Vilken var den bästa boken du läst under året?
Önskar att jag kunde säga att jag läst en hel bok under året. Tar mig aldrig tid att läsa längre...

23. Vilken var din största musikaliska upptäckt?
Adele - tills de spelade sönder låtarna på radio.

24. Önskade du dig något som du fick?
Jobbet jag fick. Massor av tid med familjen!

25. Önskade du dig något som du inte fick?
Att verkligen få visa vad jag gick för på jobbet, men de har endast sett en halvdan gammal trasa till förskollärare jämfört med hur jag är egentligen. Som tur är vill de ha tillbaka mig ändå, så någon liten ljusglimt kanske har kommit igenom!

26. Vilken var årets bästa film?

Breaking Dawn är ju självklar här, men annars kommer jag knappt ihåg vad jag sett... In med en ny och ut med en gammal liksom.

27. Vad gjorde du på din födelsedag?

*kollar foton i datorn* Vi flyttade tydligen in den helgen jag fyllde, så vi firade här i huset. Helgen efter skulle vi fira med Henkis familj, men de fick fira utan mig för jag var med den sjuka hästen i stallet i 3 dygn i sträck...

28. Vilka var de bästa människorna som du träffade?
Min familj och alla nya människor jag lärt känna!

29. Hur skulle du beskriva din klädstil?
Just nu är det "inget som trycker eller sitter åt någonstans", men annars gillar jag jeans och en enkel tröja.

30. Vad fick dig att må bra?
Min familj och mina vänner ♥

31. Vilken kändis var du mest sugen på?
Måste väl ha varit Kinnaman som förra året också. Mer av The Killing tack!

32. Vem saknade du?
Saknar alltid min farmor och farfar, för jag vill att de skulle fått träffa Harry.

33. Vilken var din bästa månad?
Ingen aning. Möjligtvis någon av de sista vårmånaderna när jag äntligen gått ner till min målvikt och började känna mig "lätt" igen.

34. Finns det något som du skulle kunna ha gjort bättre?
Säkert många saker.

35. Hur kommer nästa år att skilja sig från det här?
Kommer nog att vara mer trött(!) men också lyckligare med en ny familjemedlem!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0