Dagsläget:

Sitter i vårt nystädade sovrum och tar en paus för att orka gå och duscha. Ja ni läste rätt. Att plocka ihop kläder och att dammsuga lamslog hela korsryggen, så för att jag ska orka mig ner för trappen och sen klä av mig (inget litet projekt) så måste jag vila först. Ryggen är INTE vad den varit, och för varje dag är det en mindre sak jag orkar göra. Det är nog den mentala omställningen från väldigt aktiv och självständig till att vara såhär "invalid" (ursäkta om ordvalet stöter) och behöva be om hjälp hela tiden som är det absolut värsta - även om smärtan är helt galen den med.

I helgen har jag i alla fall massor att se fram emot! Imorgon kommer mamma & co och hjälper mig (Henki har bilar som måste skruvas ihop) och då blir det nog en massa gott julbak. Sen kommer Ombras boyfriend Bure på seneftermiddagen och ska vara här när hans matte och husse är på middag. Det ska bli riktigt roligt att få vara hundvakt, och jag hoppas att Ombra inte klär om och blir surtant bara för att vi är hemma hos henne. Då får hon sitta i bilen... ;P

På söndag ska vi fira min fina lillebror som fyller 26 år idag!

Oj så vackra barn vi var, julen 1986! ;P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0