Effektiv

Igårkväll:

Jag: Jag skruvar ihop spjälsängen nu.
Henki: Skulle vi inte vänta...
Jag: Låt mig få göra det bara!!!

Ska det boas så ska det boas... :) Jag skruvade ihop sängen, bäddade och ordnade plats för den bredvid min säng. Även om lillfisen kommer sova mellan oss första tiden, så är det bra att ha spjälsängen om bebben faktiskt går med på att sova ensam under dagen. Att sova i vår säng när storebror kan braka in och få lust till lite sänghopp när som helst känns sådär... :) I skruvhetsen tömde jag också en liten byrå från Harrys lekrum, och la kläder och tillbehör i. Som tur är så är vårt sovrum stort, och även byrån fick plats utan problem. I hasten packades också de saker jag har hemma till förlossningsväskan. Nu känns allt mycket bättre, och jag är lite lugnare när jag vet att jag inte har mycket kvar att ordna med! :)


Idag har jag, mamma och Harry varit på sjukhuset och hyrt bilbarnstol:


Basen hyrde vi på Babyproffsen, och den totala kostnaden för att ha de här två fram till september är 900 kr. Fantastiskt! Jag fick hjälp att sätta in basen i framsätet så att den verkligen satt rätt (vi har fått airbagen urkopplad) ihop med att Harrys stol sitter bakom i baksätet. Som tur var så satt den perfekt på första försöket, och det är skönt att kunna ha lillebror fram hos mig. Både för att kunna stoppa i nappen och ha extra koll, men också för att jag inte vet hur Harry reagerar om lillen vägrar sluta gråta. :)

Under eftermiddagen fick jag också en tid på vårdcentralen för att kolla upp min hosta. Har haft den i 6 veckor nu och den blir inte bättre. Varje hostning känns dessutom lite extra närmare en förlossning(!), så jag är tacksam att fortsätta slippa leka tittut hela dagarna... Det ska dessutom bli skönt att inte behöva sova i sittläge på grund av allt slem i halsen. Mumma! ;P


Nu kan det få bli Nyårsafton och sen får bebben komma ut om den vill! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0