Inom räckhåll (2)

Jag satt under dagen igår och hade en sån konstig känsla i magen. Inser plötsligt att det känns som mensvärk, vilket på gravidspråk betyder förvärk. Hoppsan! :) Har inte känt det så tydligt förut, så det är skönt att veta att kroppen börjar öva ordentligt! Det är ju faktiskt inte så långt kvar, och jag inser mer och mer att vi snart ska bli 4 i familjen.... Spännande!


Tillägg från att jag skrev ihop detta igår:
Natten har bjudit på noll sömn och en hel massa förvärkar och sammandragningar. Ingenting som jag har behövt andas igenom eller så - vi ska inte ta ut något i förskott ok! - men jag behövde ta en alvedon för att kunna somna till slut. Vågar inte tro på att det är på gång på riktigt, men så fort jag rör mig (och även när jag bara sitter still) så kommer det små vågor av värk. Slemproppen sitter nog där den sitter, och inget vatten har lämnat kroppen. :) Nu gäller det liksom bara att det håller sig över tolvsslaget! ♥ Henki och Harry är och handlar det sista till förlossningsväskan (dricka och choklaaaad...) utifall att det faktiskt drar igång, och jag sitter här i sängen och tänker inte lyfta ett finger. Om inget annat händer så firar vi nyåret här hemma som planerat, med finfina gäster och god mat. Självklart uppdaterar jag om det nu skulle hända något annat. :)



Henki körde nya bilen när han handlade häromkvällen (är ju bara jag som kör den annars) och när han såg barnstolen i framsätet så hade polletten liksom trillat ner. "Snart ska vi ha barn!" Jo.... ;) "Det jobbigaste är ju att man måste komme ihåg att hålla i huvudet hela tiden" säger han sen. Vet inte riktigt om jag håller med där! ♥

Bildkälla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0