"Hatti"

Harry är så knasig med sin utveckling. Jag lär mig aldrig hur han fungerar, fastän jag egentligen vet precis hur han gör varje gång! Man brukar ju säga att 2-årsåldern är 2-ordsåldern, tex "titta bilen" eller "Harry hungrig". Harry har ju varit i princip knäpptyst med ord det senaste året, och en och en annan orolig tanke har sprungit genom mitt huvud - det erkänner jag. Men som varje gång så börjar han inte lite försiktigt, utan han exploderar!

Igår när han badade så bad jag honom att ge mig ankan, vilket han också gjorde. Sen säger han "kakka" överlyckligt! :) När vi tittade på I drömmarnas Trädgård innan han skulle sova, så sa han "kakka" till tittifererna (fåglar på utspejsat barnprogramspråk) också. Fågel it is!


Ett tag har han gått runt och sagt "appi". Ingen har fattat vad han har menat, men vi har sagt att det ska bli spännande när vi löser det mysteriet! Imorse klappade han sig på bröstet och sa först "appi" och sen bubblade han vidare på ordet tills det blev "hatti", och det har han fortsatt med hela dagen. "Hatti" är alltså Harry! Gulligt! :) Låter som en liten tjock tant!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0