Dag 23: Min blogg

Min första blogg hette "Tankeverkstad på låg nivå", och startade 5 september 2005. Shit vad länge jag har hållt på! Till en början var det mest dagbok med mycket känslor och tankar. Skrivtekniken var inte så slipad, och innehållet var inte särskilt intressant för någon annan än mig. Så känner jag visserligen fortfarande; just att det faktiskt är för min egen skull jag skriver, och inte för att locka läsare eller för att skriva om ett specifikt ämne. Det är mig det handlar om, och hur jag ser på saker och ting.

Efter tankeverkstaden så flyttade jag hit till blogg.se, där jag är nu. Däremot flyttade jag härifrån en period, och skaffade mig en hemsida. Där startade jag även Ombras egen blogg när jag tog över henne. Det var ett sätt för Ombras förra ägare att få hänga med lite i hur det gick, och även för min del då Ombra var mitt intresse innan Harry kom. Bloggen har alltid varit som en anteckningsbok, där jag kan skriva upp saker jag vill minnas och använda igen. När jag tröttnade på hemsidans format, så flyttade jag tillbaka hit igen, och här kommer jag förhoppningsvis bli kvar.

Min blogg var nog som allra bäst innehållsmässigt när jag var mammaledig med Harry. Jag hade ett stort fokus i bloggen i och med Harry, och hade även tiden att knåpa ihop inlägg om annat. Nu känns det som att jag är tillbaka till att "först-så-gjorde-jag-såhär-sen-gjorde-jag-såhär-och-sen-hände-det-här" bloggandet - som jag själv tycker är ointressant att läsa hos andra. Jag gillar idén med "30 dagar - 30 inlägg", för det ger mer djup, och är både mer intressant att skriva om och att läsa.

Nu till den viktigaste frågan:
Vad vill du läsa mer om i bloggen?





Free web polls
Snälla, ta er tid att klicka i. Det betyder mycket för mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0