Dag 27: Min favoritplats

Om jag ombeds tänka på en plats som gör mig glad, trygg och som får mig att må bra - så blir det utan tvekan sommarstugan. Ett ställe där jag spenderat mina somrar från att jag låg i mammas mage tills för något år sedan när pappa och hans syskon beslutade sig för att sälja. Nu äger pappas bror "stugan", så vi får åka dit ända om vi vill - men det är inte riktigt samma sak. Stugan kommer dock alltid att vara det ultimata sommarstället för mig,  och den har betytt mycket under min uppväxt! Här har jag härjat med alla mina kusiner, fiskat i sjön, spelat äventyrskrocket och hittat på en massa andra dumheter. Min barndom "är" sommarstugan på något vis.

Oslagbar utsikt från tomten. Nere vid bryggan tog jag mina första simtag, fick min första kallsup och badade tills jag var skrynklig.

Den lummiga trädgården där vi lekt dagarna i ända.

Köksdelen till vänster, och storstugan till höger. På trappen brukade vi sitta och titta ut över sjön när det åskade, och titta på när blixtarna gick ner i vattnet. Mycket mysiga minnen härifrån! ♥

Kommentarer
Postat av: ulli

Underbart... Önskar att vi hade något liknande. Minns min egen barndoms somrar med saknad, då vi inte "har tillgång" till sommarstuga och badstrand längre... Hoppas allt är bra med er förresten, ser att husprojektet tar stora kliv framåt! Ska bli så kul att komma och hälsa på när allt väl är färdigt! Kram :)

2011-01-17 @ 20:35:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0