Dag 30: Mitt liv just nu

Jag som är så skrockfull vågar inte riktigt skriva ut hur bra det är just nu(säger man att det är bra så händer genast något dåligt - det vet ni väl!), men jag antar att jag måste.

Mitt liv just nu handlar mycket om familjen. Mina underbara pojkar förgyller mina dagar. Harry är inne i en underbar period just nu, när han bubblar ut en massa nya ljud, och har börjat säga några halvordentliga ord. "Pappa", "mamma", "öbba" (ombra), "ej"(hej)  och "ocka"(klocka) är de som vi kan tyda. Sen är resten mest "utta" och en massa andra konstiga ord, så nu märks det att han försöker börja prata lite. Han pekar också hej vilt på allt och så ska vi säga vad det heter.

Resten av min familj är helt fantastiska. Hela Henkis familj hjälper till i huset så mycket de kan. Henkis pappa drar om all elen, och är kommer med alla bra designidéer. Henkis mamma spacklar, målar och assisterar suveränt. Henkis bror river, bygger och agerar byggmästare ihop med sin pappa. J, min svägerska, har designat köket, åkt ärenden till Ikea, och tapetserat större delen av Harrys rum. Mina föräldrar tar hand om Harry under tiden vi renoverar. Att kunna lämna honom där och veta att han är alldeles trygg och lycklig betyder allt. Mina syskon har också hjälpt till med skräpslängning (en hel hyrbuss med gamla väggar, golv och annan bråte) och att fixa med annat i huset. Tack räcker liksom inte till. Vi är så lyckligt lottade som har er alla. ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0