Fjortonde veckan...

...och den här graviditeten är INTE ALLS som den förra. Med Harry var jag purfrisk, pigg och lycklig. Tjock som en mindre ångvält - men nöjd. På fjorton veckor har jag redan hunnit med gravt illamående, trötthet utan dess like, blodsockernivåer värre än Balder på Liseberg - och nu äntligen också lite foglossning. Ja, redan... Känner mig lagom peppad! :)

Eftersom Harrys graviditet var så enkel, och Harry också varit snällare än snällast, kan jag inte annat än undra vad det är för ett litet monster som bakas därinne den här gången. :) Men, illamåendet har försvunnit nu (som att trycka på en knapp i vecka 11), tröttheten har lagt sig lite och jag har lärt mig att äta bättre (läs: hela tiden!) så nu ska jag inte klaga! Det har dessutom börjat fladdra lite därinne, vilket är den bästa känslan i världen! ♥

Jag kan också lätt konstatera att magen syns MYCKET mer den här gången:


Henki har någon sorts dum idé om att det är två stycken där inne, men jag lyssnar inte på det örat. Alls. (Och nej, vi har det inte i släkten - han gillar bara att jävlas med mig...)

Kommentarer
Postat av: Soff

får du rand över o under navel tror jag absolut på flicka :) spännande!

2011-07-25 @ 22:12:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0