Intrycket av Gotland

Nja. Ja faktiskt. INGET fel på naturen, upplevelserna eller sällskapet - men något drog hela tiden ner toppbetyget på alla ställen vi besökte. Ledsen att behöva trampa ett helt folkslag (och släkt) på fötterna, men det var fanimej stockholmare överallt! Visst, vi åkte dit under stockholmsveckan, men de jag menar är de där som har ersatt gotlänningarna.

Jag kan inte säga att jag hört särskilt mycket gotländska under resan. På 6 dagar så upplevde jag högst en handfull gånger att personen jag mötte var inföding. Till och med kassörskan på det minililla Ica i den minililla "byn" som vi bodde i var från stockholm! Killen i biljettluckan på båten var stockholmare. Varenda barnfamilj på hela stranden var stockholmare. Överallt hörde man stockholmska: "haru deg meerej?". Blah!

Som sagt. Gotland i sig är fint och väldigt besöksvärt, men det var alldeles för lite gotlänningar för min smak. Jag ville ju höra den där goa dialekten! :)

Kommentarer
Postat av: Tant Marie

Men har ni varit på östra sidan..? Där var ju så genuint "Gotland"...Ni får åka till Bornholm nästa gång!! Den ön har nog din mamma och pappa härliga sommarminnen från. Minns du något själv?? Visa-kort gick inte att använda.. Men det var massor av strand och bad!!

2011-07-24 @ 10:55:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0