Unge nr 2... Hur ska det bli?

Jag är så otroligt tacksam för att jag har andra mammor i min ålder, med barn i Harrys ålder, som bloggar om att vara tvåbarnsmamma: Iris (som vi kallar henne) och Sara. Kepp up the good work, tjejer! Nu inför stundande syskon så vill jag inte annat än att gräva ner mig i hur fasiken man gör för att klara vardagen med två relativt små barn! hur ska man hinna/orka med allt som redan tar upp hela dagen?

Den största frågan är ju den absolut vanligaste; hur ska jag kunna älska den andra lika mycket som den första? Som förälder känner man ju alltid en ständig oro över att inte räcka till för sitt barn, och hur ska det då bli med två? Är Harry redo för ett syskon? Mycket frågor och tankar just nu! :) Även om det är lite förvirrat så längtar jag med hela mitt hjärta efter att få vara mammaledig igen!

Lite info om mig och magen just nu:
Du är i vecka 11.
Du har gått 10 fulla veckor och 6 fulla dagar (v10+6).
Du är i 3:e kalendermånaden.
Du är i 3:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester ett.
Beräknat förlossningsdatum Tors 26 jan 2012 (men jag tippar mer på mitten av feb)
Du har 203 dagar kvar till beräknad förlossning. (jisses....)

Kommentarer
Postat av: Louic

Hej Johanna o Grattis!! Åh va kul, tänk att ni ska få en till... Längtar massor tills min första, som ska komma när som helst nu!!

Det va roligt att se dig på CCC och som sagt det e kul att följa dig här lite grann också, nu kanske det blir mer regelbundet ;)

Tänk att lilla Harry ska bli storebror... Tycker inte det va länge sen du gick runt med honom i magen ju... Jaja, iaf...

Massa grattiskramar från mig o min mage!

2011-07-08 @ 12:36:35
Postat av: Iris

Jag tänkte mycket på hur man älskar en till lika mycket osv under graviditeten. När han väl kom ut har jag inte ängnat en sekund åt den tanken. Man känner precis lika mycket...man har mer kärlek att ge än man tror!!! :) Redo tror jag aldrig de är riktigt..kvittar nog vilken ålder. Det blir jobbigt oavsett, men man klarar det ändå! Kul att följa din graviditet...är fasen sugen igen jag..hahhaa...men fattar inte varför!! :) Kraaam

2011-07-08 @ 22:48:04
URL: http://precissomdetar.blogg.se/
Postat av: Lotta

Superduper grattis till magen Johanna och grattis igen till nya jobbet. Ha en skön sommar.



Kram Lotta & Meja

2011-07-08 @ 23:35:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0