Ensamma barn i bilen?

Satt i bilen utanför Ica idag, och pratade i telefonen innan jag skulle in och handla. Inser att i bilen intill sitter det två ensamma barn... En liten som inte ens var ett år gammal, och en tre-fyraåring i baksätet. Ingen förälder i närheten. Det äldre barnet var fastspänt (som tur var?), och den lille sov - men efter några minuter så vaknade han såklart och började gråta häftigt, och föräldern fanns ingenstans. Storasystern i baksätet satt ju fast så hon kunde inget göra, fast jag såg att hon pratade med bebisen... :(

Ca 7 minuter senare kommer mamman strosande ur butiken, tittar till bebisen lite och kör sedan iväg. What the hell? Jag skulle aldrig lämna Harry ensam i bilen på det sättet, inte ens om han sov! Jag var en halv sekund ifrån att gå in i butiken och be dem ropa upp idioten i högtalaren, men då kom hon.

Jag vill inte ens tänka på allt som skulle kunna hända den korta stunden jag var inne i butiken, och därför lämnar jag heller aldrig Harry ensam där. Shit!

Liten gladskit i bilen - med mamma intill!

Kommentarer
Postat av: ulli

Gud va sjukt! Hur kan man?? Förstår helt och fullt din reaktion...

2011-06-19 @ 13:01:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0