Jag sitter vid datorn!

Halleluja! Kors i taket! :)

1½ vecka kvar till semester och jag räknar sekunderna! Inte för att det är tråkigt på jobbet - tvärt om - men tanken på att bara kunna slappna av och lägga allt mitt fokus på Harry och Ombra känns så otroligt lockande! Vi har haft två slitiga terminer med jobb, dagis och ensamhet och det ska bli skönt att få ta igen lite av den tiden. ♥

Får väl passa på att bjuda på lite bilder när jag har tid över:

När det är varmt så är poolen the only place to be! Munstycket på slangen är väldigt spännande, och han är träffsäker som få. Häromdagen sköt han mig i pannan på flera meters avstånd... Ligist! ♥

Ju fler desto roligare!

Äntligen har vi köpt en trimmer. Trädgården har till slut fått en ordentlig röjning och ser nästan ordentligt skött ut! Haha!

Syster har plötsligt vuxit upp och blivit stor. Hjälp! (Eller "bääp" som harry säger...)

Studentfirande var inte jättekul... Jobbigt att behöva sitta still och inte få någon som helst uppmärksamhet kanske...? ;)

Vad händer annars då? Hunden är helt tokig i huvudet och är för tillfället alldeles gratis. Jag bytte hennes mat mot en annan med mer fett och protein nu under sommaren (inom samma märke) vilket tydligen ger henne en energiöverdos som heter duga. Såhär knäpp har hon inte varit på flera år, och igår hoppade hon helt plötsligt över staketet för att "smaka lite" på grannens hund.... Som tur var gick det bra, men jag skämdes otroligt mycket. Hon är helt förbytt, så maten får gå tillbaka till den gamla vanliga. Snacka om att vara känslig, men allt hänger ju ihop. Mer fett och protein påverkar hennes sköld- och bukspottskörtel (det vet jag ju egentligen sedan tidigare eftersom hon blivit sjuk av just det(!) men hjärnan kopplade liksom inte tidigare) och därifrån styrs hormonerna - vilket leder till galen jycke. Får nöja mig med en smal och snäll hundtrasa helt enkelt. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0