Utvecklingsperiod

Varje gång jag blir alldeles tokig på Harry, så måste jag påminna mig - han är nog inne i en utvecklingsperiod just nu. Och det är han nu! BVC-sköterskan förklarade så klokt för mig att när de tar ett stort steg inom ett område så kan ett annat ta en paus, och just nu så pratar Harry en massa nya ord - så då är humöret och matlusten i botten istället.

Igår sa vi som vi brukar:
- Harry, kan du säga morfar?
Vanligtvis får vi ett helt annat ord än det vi tänkt oss, eller ett skak på huvudet, men igår säger han helt "klockrent":
- Muuuffa!
- Kan du säga Lisa?
- Jiiisa!
- Kan du säga mormor?
- Bibi! (och sen skrattade han och tyckte han var superkul eftersom han visste att det var fel)

Under senaste veckan har det också kommit "tja!", "nej", "Klara", "mamma ut" och "faffa bil". Spännande! ♥
Humöret är jämnt - alltid småsur :)

Kommentarer
Postat av: Smsa Låna

Megafin blogg! Hur ofta brukar du uppdatera den?

2011-07-20 @ 04:32:33
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0