En riktig genomkörare

Vi har fått ridhus vid vårt stall, och det har gett ridningen ett stort lyft! Från att ha flamsat runt i en liten paddock någon gång i månaden, så har jag nu ridit flera gånger på en kort period (inte senaste veckorna efter koliken dock) - och det är ju det jag tycker är roligt! Visst är det mysigt att pyssla i stallet, men den riktiga utmaningen sker ju på hästryggen.

Han är ju dock inte riden i ridhus tidigare, vår käre travare, så när de andra går in och galopperar på små fina volter (cirklar) så tränar vi mest på att gå rakt på spåret (längs kanterna) och att inte traven ska gå i 150 knyck. Kanske inte den ridning jag tycker är så rolig, men vi utvecklas tillsammans och det går bättre för varje gång! Idag körde vi ett långpass där vi kämpade med varandra väldigt mycket, och han blir väldigt stark så jag känner att jag kommer få rejäl träningsvärk imorgon! Jag är nöjd med passet, och jag tycker att det är skönt att vi kommit igång med ridningen igen!
Fina pållen i sina bebisblåa lindor och schabrak! Som tur är syns det inte på bilden att lindorna har silverglitter i sig... :) Han ser ut som att han ska på disko!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0