Ichipa

Det vackra ordet uttalas "ichiiipa" och betyder "jag vill ha" på Harryspråk. Det förstod ni väl? :P Han kör också med "bap mm" som betyder nej, "mmm" som betyder häst och "gucku" som betyder Ombra/hund. Men, han pratar i alla fall! :)

Vi var på BVC för någon månad sen (vet inte om jag berättade det här) och pratade lite språkutveckling. Han ligger ju rejält efter i sitt tal, och sköterskan sa att om jag inte märker någon större utveckling på några månader så skulle jag höra av mig.

Som tur är så känner jag tvärt om! Senaste två veckorna har har börjat med en massa nya ord (förutom den listan vi skrev på BVC), och helt plötsligt säger han också namnen på två av fröknarna på dagis! Imorse gick han fram till ett av barnen på den andra avdelningen och klämde på äkta värmländska fram ett "häjj häjj". Stolt! ♥ Haha!

Handtecknet för varmt och kallt är samma (Varför göra sig besväret med två olika liksom, när det räcker med att bara sätta fram handflatan!), och vattnet var riktigt kallt på Skutis häromhelgen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0