Det är ren och skär...

...lycka att få hem sin lönespecifikation - eller inte. Den här månaden gick jag miste om en hel j*kla tusenlapp på grund av tre j*kla karensdagar i och med foglossning och andra "graviditetsrelaterande besvär" som de kallar det på Previa (dit vi ringer och sjukanmäler oss). Att bilskatten på en halv babbelimard damp ner i brevlådan just den här månaden var väl också klassiskt. :) Jag hade egentligen inte tänkt betala räkningarna precis innan jag ska gå och lägga mig (sover ju knappt på nätterna ändå), men så såg vi Lyxfällan och kände ett duktigbehov, så det fick bli så ändå.

Livet i övrigt:
  • Syster har det bra på Irland. Har ringt hem 1 gång på 5 dagar. Mamma och pappa är lagom nöjda, men det är så klassiskt lillasystern i sin egen bubbla att vi låter henne komma undan med det ändå. Puss!
  • På lördag ska vi ha en heldag med att vinterfixa huset(Jisses vad saker det är som måste göras helt plötsligt!), slänga skräp så att jag får in bilen i garaget (kan inte skrapa rutan på stora bilen med stora magen...), köra hit en hylla som blev över från mammas och pappas flytt, och sen kanske hinna klämma in lite mys också.
  • Bebben är fortfarande helt övertygad om att "den här gången ska mamma få skitstora bristningar över hela magen" och tänjer ut mitt skinn så att jag nästan dör. På sidorna av magen så drar det så mycket att ingen position just nu är särskilt skön att sitta eller ligga i. Wohoo.... :)
  • Jag har världens bästaste och finaste Harry! Imorse gav han alla fröknarna varsin lång kram när han kom till förskolan, och sen vände han sig mot mig och gav mig en ännu längre. Hur kan man vara så omtänksam redan när man är så liten? Han delar alltid med sig av allt, och vill att alla ska få vara med. ♥

Lille chokladhitler

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0