Aktiv påskdag

Det här har vi gjort idag:

Nils ligger i vagnen, och han sov sig igenom all trädsågning. Underbara unge! Jag ska väl också säga att bilvägen där Harry cyklar är ett tiotal meter bort från vår trädgård - och inte precis intill staketet som det ser ut! Då hade han inte fått cykla förbi!
Äntligen är det nere!
Det stora och väldigt skadade trädet, plus det fula paradisäppelträdet på framsidan fick säga adjö. Även ett träd på baksidan fick hänga på till komposten. För att aldrig ens ha hållit i en motorsåg så tyckte både jag och Henki att det gick över förväntan att såga ner dem. Snabbt och smidigt! Nu jäklar kan jag anlägga mina krydd-blom-grönsakslådor på framsidan, och Harry kan ha sin sandlåda där (som han önskat sig i födelsedagspresent). Nu fattas bara ett nytt staket, men det tar vi när det blir lite varmare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0