Wild Moms


Vilken konstig runda vi promenerade va? Jo, men det beror nämligen på att vi gick vilse... Jag och L (med Bure) skulle ta en promenad med hundarna i skogen (där vi gått några gånger förut) och på något vis så gick vi bort oss totalt! Vi rörde oss på en väldigt liten yta som ni ser, men att gå ca 4 km (fast jag tror att det är mer) tog närmare 2 timmar! Vi återkom nästan hela tiden till samma ställe, men hur vi än svängde och valde nya stigar så kom vi aldrig rätt.

Det finns ju en serie på SVT som heter Wild Kids, och jag fick snilleblixten att starta en ny serie med morsor som är ute och harvar i skogen - alltså Wild Moms. :) Lillepoo fick ett litet gråtutbrott och då hade jag kunnat satt mig där på en sten och ammat, och på så sätt vunnit någon poäng eller liten portion mat. Skitbra idé! :) Annars var båda barnen väldigt lugna, trots att vi gick backe upp och backe ner, flåsade som två halvdöda djur och ropade på hundarna som busade järnet. Tur att vi är glada och positivt inställda i grunden, annars hade vi nog kunnat bli lite sura när vi bara gick och gick och aldrig kom till den där j*vla h*lvetes elstationen som vi gick ifrån. :)

Enda gången jag var lite irriterad var när jag inte fick igång gps:en på telefonen. Visst är jag dunderläcker i min lila mössa? :)


Ska vi göra om det nästa vecka? ;P

Kommentarer
Postat av: Lilie

Haha! fin runda igår :) det gör vi om vettu ;) Dock ska jag ha med en termos full me kaffe :D

2012-04-06 @ 12:35:31
URL: http://ayadocksy.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0