En liten paus

Något som är otroligt viktigt för mig är egentid. Jag har skrivit om det förut, men det är värt att ta upp igen - särskilt nu när min tid upptas av en liten person till! Egentid för mig behöver inte vara att göra något särskilt bara för mig, utan det är en liten paus från "det vanliga" där jag kan tömma huvudet och varva ner.


Jag och Henki har i vår relation alltid sett till att vi har varsina intressen, och att vi får tid till dem. I en relation måste det finnas ett inflöde av ny energi, och samtidigt något att föra ut sin energi på. Går man på varandra utan att tillföra något nytt så tröttnar man, och fastnar i samma spår. Henki har sina bilar, och just nu även renoveringen här hemma. Även om renoveringen kanske är mer av ett måste än en hobby, så är det tid han spenderar ensam, och som skapar nya samtal mellan oss. Det som kvarstår av mina hobbies (som förut var stallet, träning, Ombra, pyssla osv) är Ombra. Nu när jag inte längre har foglossningen så är det därför jag som tar långpromenader och aktiverar henne, vilket är underbart! Så småningom ska jag börja springa igen, vilket jag längtar efter!

Eftersom jag är den som spenderar mest tid med barnen och alltså har minst ensamtid, så får jag se till att få egentiden de stunder som det går. Att få fixa med tvätten utan att behöva bli avbruten (och gärna med radion på), ta disken eller att bara få ligga och surfa i sovrummet - ensam - gör väldigt mycket för ett trött huvud!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0